Zakup mieszkania w Warszawie

0
Zakup mieszkania w Warszawie

Rynek nieruchomości w stolicy naszego kraju stanowi wyjątkowy przykład połączenia dwóch wyraźnych tendencji: ekspansywnego rozwoju jakości nowopowstających oraz odnowionych mieszkań oraz rosnącego zapotrzebowania Warszawiaków na znalezienie własnych czterech kątów. Wiele osób przystępując do przeglądania ofert, obawia się, że spośród wszystkich dostępnych lokali żaden nie spełni ich oczekiwań tak finansowych, jak i jakościowych. Jest to podejście błędne i niepotrzebnie zakładające zły scenariusz. W rzeczywistości bowiem, poruszając się na rynku nieruchomości, nie musimy być wcale pozbawieni pomocy – tą zaoferować nam pragną pośrednicy w handlu nieruchomości, dysponujący najważniejszymi informacjami: „co, kto i za ile” pragnie sprzedać.

Ceny mieszkań w Warszawie – optymistyczna perspektywa

Osoby przystępujące do poszukiwania swoich czterech kątów w Warszawie mogą odetchnąć z ulgą. W ciągu ostatniego roku ceny nieruchomości mieszkalnych nie uległy znaczącym zmianom względem poprzedniego okresu. Specjaliści oceniają nawet, że tempo wzrostu cen zaczęło wyhamowywać, co stanowi dobrą podstawę do wyciągania optymistycznych wniosków o przyszłości rynku nieruchomości. Wydaje się bowiem, że zmierza on ku powolnej stabilizacji, która z czasem może przerodzić się także w trend odwrotny względem dotychczasowego – nieruchomości bowiem mogą w ciągu kilku następnych lat zacząć tanieć.

Tworzy to niezwykle korzystną perspektywę dla osób przygotowujących się do zakupu nieruchomości mieszkalnej. Jeśli dodamy do tego fakt, że liczba mieszkań oddawanych do użytku każdego roku wzrasta o kilka (ok. 3-7) procent – nie pozostaje nic innego jak przystąpić do przeglądania ofert. Im płynniejszy cenowo rynek nieruchomości, tym większa szansa na znalezienie lokum dopasowanego do naszych indywidualnych potrzeb.

Pośrednicy nieruchomości w Warszawie – dlaczego warto zwrócić się o pomoc?

Aby jednak nie przegapić żadnej potencjalnie interesującej nas oferty, warto zdać się na pomoc zaufanych pośredników. O popularności ich usług świadczy coraz częściej wpisywanie w wyszukiwarkach frazy „pośrednik Warszawa”. Firmy świadczące takie usługi dysponują szczegółowymi informacjami, mogącymi mieć znaczący wpływ na podjęte przez nas decyzje. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że poza podstawowymi danymi – takimi jak metraż danej nieruchomości, jej cena, usytuowanie w segmencie budynku – istotne są także inne właściwości, do których – jako indywidualni klienci – nie zawsze mamy dostęp.

Wśród nich znajduje się kwestia kosztów związanych z utrzymaniem danego mieszkania – nieodłączny element w ocenie każdego lokum. Warto pamiętać, że koszty utrzymania mieszkania w naszym kraju są wyjątkowo niskie – szczególnie na tle innych krajów Unii Europejskiej. Oczywiście, nie jest to powód do bagatelizowania tej kwestii. Wręcz przeciwnie – niski średni koszt utrzymania nieruchomości wskazuje, że właśnie w tym obszarze powinniśmy poszukiwać potencjalnych dodatkowych oszczędności. Fakt ten docenią zarówno konsumenci, którzy pragną dokonać zakupu w oparciu o własne oszczędności, jak i ci, którzy w dokonaniu zakupu wspierają się kredytem hipotecznym. Niskie koszty utrzymania to bowiem przede wszystkim długotrwały i regularny sposób na oszczędzanie pieniędzy. Z całą pewnością – ułatwi nam to spłatę rat kredytu oraz pozwoli cieszyć się pieniędzmi w inny, bardziej atrakcyjny z naszej perspektywy sposób.

3 przydatne gadżety, które warto mieć zawsze pod ręką

0
3 przydatne gadżety, które warto mieć zawsze pod ręką

W XXI wieku smartfon zastępuje mnóstwo gadżetów, które jeszcze do niedawna zajmowały całkiem sporo miejsca w torebce lub plecaku. Nikt nie nosi już ze sobą mini latarek, aparatów cyfrowych, czy też odtwarzaczy MP3. Nie oznacza to jednak, że możemy zupełnie zapomnieć o świecie gadżetów. Fani nowoczesności, mobilności oraz mediów społecznościowych doskonale wiedzą, które gadżety warto zabrać ze sobą z domu.

Bez powerbanku ani rusz!

Każdy bloger, vloger oraz fan mediów społecznościowych na pewno zawsze ma przy sobie powerbank, który pozwoli na stały kontakt ze światem nawet podczas bardzo długiej podróży. Wybierając sprzęt, warto zwrócić uwagę na liczbę i rodzaj gniazd USB, pojemność mierzoną w mAh, a także rozmiar i wagę gadżetu. Zaleca się wybieranie urządzeń wysokiej jakości, które mogą posłużyć nawet przez kilka lat, nie wymagają długiego ładowania oraz nie rozładowują się zbyt szybko.

Powerbank może również być oryginalnym elementem marketingu firmy. Memorabbit.pl umożliwia umieszczenie logo lub nadruku, dzięki czemu marka może zwiększyć swoją rozpoznawalność. Partnerzy biznesowi oraz potencjalni klienci lubią gadżety, które sprawdzą się w codziennym użytkowaniu.

Pendrive dla biznesmenów oraz osób pracujących zdalnie

Pendrive to niezbędny gadżet dla osób, które dużo podróżują, pracują zdalnie, a laptop jest ich nieodłącznym towarzyszem. W domu bez problemu można wydrukować potrzebne dokumenty przy pomocy własnej drukarki, jednak podczas podróży często jedynym rozwiązaniem może być skorzystanie z punktu ksero. Ważne pliki można szybko przekazać przy pomocy pamięci USB, zwłaszcza w przypadku braku dostępu do szybkiego internetu lub dużego rozmiaru plików.

Jednym z najtańszych i najskuteczniejszych chwytów marketingowych jest wręczanie podczas różnego rodzaju akcji promocyjnych praktycznych gadżetów z logo lub nazwą firmy. Zamówienie nawet kilkuset pendrive’ów nie jest bardzo dużym wydatkiem, a zdaniem większości przedsiębiorców może skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów oraz pomóc w zbudowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Ładowarka samochodowa dla zmotoryzowanych

Absolutnym hitem ostatnich lat są niewielkich rozmiarów ładowarki samochodowe, do których można podłączyć kabel USB i szybko naładować telefon, tablet lub inne urządzenie z odpowiednim złączem. Gadżet jest bardzo kompaktowy i zmieści się nawet w kieszeni lub małej torebce, co może być ważne dla osób, które korzystają na co dzień z więcej niż jednego pojazdu.

Podczas zakupu ładowarki samochodowej warto zwrócić uwagę na kompatybilność z modelem samochodu oraz posiadanymi urządzeniami. Należy również sprawdzić moc ładowarki, która ma decydujący wpływ na prędkość ładowania. Zaleca się także wybieranie ładowarek wyposażonych w nowoczesne technologie, które pomagają uniknąć przegrzania, przeciążenia oraz innych awarii.

Jak pozyskać wykwalifikowanych pracowników?

0
Jak pozyskać wykwalifikowanych pracowników

Dynamiczne zmiany na rynku pracy, a także malejące bezrobocie sprawiają, że pozyskanie wartościowych pracowników staje się coraz trudniejsze. Z problemem tym zmagają się firmy z różnorodnych branż. Chcąc przyciągnąć do siebie wykwalifikowanych fachowców, pracodawcy muszą więc działać wielotorowo.

Pierwsza praca po studiach

0
Pierwsza praca po studiach

Właśnie skończyłeś studia i szukasz pracy? Znalezienie pracy wymaga zdefiniowania swojego planu zawodowego, a także realizacji założeń ustalonych podczas jego tworzenia. Warto zapoznać się ze wskazówkami, których zadaniem jest ułatwienie tego zadania.

W pierwszej kolejności należy określić własne mocne i słabe strony, a także przeanalizować swoje umiejętności i kompetencje. Brak doświadczenia nie skreśla naszych szans na otrzymanie zatrudnienia, ale warto skupić się na umiejętnościach miękkich takich jak komunikatywność, odporność na stres, motywacja do działania, chęć realizowania ciekawych projektów. Dzięki temu można zdefiniować swoje zawodowe priorytety i sprecyzować, w jakim kierunku powinna zmierzać nasza zawodowa kariera i jakie oferty pracy wziąć pod uwagę. Podczas szukania zatrudnienia warto być na bieżąco z informacjami na temat rynku pracy – w polecanym artykule możesz poznać „Ranking najbardziej poszukiwanych zawodów w województwie śląskim”.

Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych

Curriculum Vitae oraz list motywacyjny są przepustką do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną, dlatego tak ważne jest, by zostały odpowiednio skonstruowane. Dokument taki musi być odpowiednio sformatowany i dostosowany wizualnie za pomocą odpowiednich narzędzi. Na niektórych stronach z ofertami pracy w Jaworznie i innych miejscach, można skorzystać z gotowych wzorów i szablonów. W CV powinno się znaleźć właściwe zdjęcie, chyba, że pracodawca zastrzegł inaczej. W przypadku, gdy nie możemy pochwalić się zbyt dużym doświadczeniem zawodowym, warto podkreślić informacje związane z wykształceniem oraz wszystkimi posiadanymi umiejętnościami oraz predyspozycjami. Jeśli odbyliśmy staż lub wolontariat, takie dane także należy uwzględnić w życiorysie. Nie zapominajmy o ukończonych szkoleniach czy kursach. Mile widziana będzie również wzmianka o zainteresowaniach czy pasjach. Nawet jeśli nie dotyczą stanowiska, o które się ubiegamy.

List motywacyjny stanowi uzupełnienie CV. Nie powinien powielać treści zawartych w tym ostatnim. Powinien uzasadniać, dlaczego staramy się właśnie o tę pracę, co możemy wnieść do firmy, by zagwarantować jej rozwój. Zadaniem tego dokumentu jest przekonanie rekrutera, że jesteśmy najodpowiedniejszą osobą do pracy na wybranym stanowisku.

Rozmowa kwalifikacyjna

Do rozmowy o pracę trzeba się przygotować. Trzeba wiedzieć, jak najlepiej „sprzedać” swoją kandydaturę. Uczestnicząc w wielu rozmowach z pewnością nabywamy doświadczeń, ale musimy pamiętać, że każde spotkanie jest inne, dlatego też wymaga od nas nowej organizacji działań. Należy zatem wiedzieć, jak się ubrać. Obowiązuje styl biznesowy, ale niektóre branże dopuszczają luźniejszą stylizację. Warto zapoznać się z wiedzą na temat najczęściej zadawanych przez rekruterów pytań. Rozmowa kwalifikacyjna to także świetna okazja, by wykazać się znajomością branży i posiadanymi informacjami na temat pracodawcy. Absolwenci są bardzo często rekrutowani do pracy w korporacji – więcej na ten temat przeczytasz w artykule pt. „Coraz popularniejsza praca w korporacji – Kraków zaprasza do biurowców!”.

W wielu sytuacjach zakończenie rozmowy nie musi być ostatnim kontaktem z rekruterem. Podziękowanie za poświęcony czas i możliwość ponownego zaprezentowania swojej osoby jest dobrym pomysłem.  W ten sposób zostaniemy zapamiętani i być może wzięci pod uwagę podczas następnego naboru pracowników.

Pamiętajmy, że brak doświadczenia nie przekreśla naszych szans na dobrą pracę. Nie musimy rezygnować z własnych potrzeb i oczekiwań. Wielu pracodawców stawia na młodych ludzi, na ich zapał do pracy, kreatywność i chęć rozwoju. Dobra praca jest w zasięgu ręki!

Jak usprawnić sprzedaż porcjowanych w markecie produktów

0
Jak usprawnić sprzedaż porcjowanych w markecie produktów

Pakowanie próżniowe to nie tylko przedłużenie trwałości produktów spożywczych, ale również świetny sposób na podniesienie komfortu klientów marketów spożywczych i mniejszych sklepów spożywczych.

Badania konsumenckie dowodzą niezbicie, że klienci coraz chętniej sięgają w hipermarketach po produkty porcjowane na miejscu. Dotyczy to zarówno mięs, jak i nabiału lub owoców. Wybierając mięso porcjowane na miejscu w sklepie, klient jest pewien jego świeżości, bo opakowania zawierają zarówno datę przydatności do spożycia, jak i pakowania. Zwykle ta druga data jest dniem, w którym wyprzedaje się cała partia produktu.  

Pakowanie na stoiskach z mięsem 

Stoiska ze świeżym mięsem są w marketach jednymi z najczęściej odwiedzanych, ponieważ klienci mają świadomość, że właśnie tutaj sprzedawane jest mięso najwyższej jakości. Tu znacznie chętniej niż na ladach chłodniczych zaopatrują się w kiełbasy na grilla, kiełbasy suszone oraz wędliny. Jedyny problem z mięsami i wędlinami sprzedawanymi na takich stoiskach polega na tym, że produkty te mają znacznie krótszy termin przydatności do spożycia niż produkty topowych marek pakowane w zakładach produkcyjnych. Oczywiście tego typu mięsa niekoniecznie są pozbawione środków konserwujących, ale na to kupujący już rzadziej zwracają uwagę. Samo pakowanie świeżych wędlin i kiełbas w woreczki, papiery czy folie to opcja tylko dla klientów, którzy mięso planują spożyć w krótkim czasie po zakupieniu. A co z tymi, którzy w środę chcą kupić kiełbasy na niedzielnego grilla? 

Aby pogodzić chęć kupowania świeżych i sprawdzonych mięs z przedłużeniem ich trwałości, coraz więcej sklepów zaopatruje się w maszyny pakujące. Pakowarki próżniowe usuwają powietrze z opakowania i szczelnie je zgrzewają, nie dopuszczając jednak do uszkodzenia samego mięsa. Opakowanie stworzone jest ze specjalnej, gazoszczelnej folii barierowej, z której – za pomocą pomp próżniowych – wypompowywane jest powietrze. Dzięki takiemu zabiegowi po zapakowaniu produktu do wnętrza nie dostaje się powietrze, czyli nie ma możliwości rozwoju bakterii, a tym samym zepsucia produktu. 

Pakowanie innych produktów spożywczych

Sprzedawane zwykle na wagę produkty sypkie, takie jak orzeszki czy suszone owoce, również mogą być na miejscu w sklepie pakowane próżniowo. Po co? Otóż zbiorcze opakowanie wystawione w sklepie umożliwia degustację. Kiedy klient oceni, że jest danym produktem zainteresowany, może odmierzyć jego ilość i poprosić o próżniowe zapakowanie. Czasem takie opakowania znacznie ułatwiają pakowanie żywności na wyjazd i są niezastąpione, jeśli klient potrzebuje nietypowej ilości produktu, np. 1,7 kg suszonych moreli. Takich opakowań nie spotyka się u producentów owoców, więc market ma tu absolutny monopol.

Profesjonalne maszyny pakujące mają wysoką wydajność i trwałość, ponieważ kluczowe dla ich pracy elementy (komora i obudowa) wykonane są ze stali nierdzewnej. Maszyny nie pobierają dużych ilości prądu, ich zakup można kredytować, a inwestycja w nie – w przypadku sklepu z żywnością – szybko się zwróci. 

Negatywna historia w BIK-u – czy możliwy będzie leasing

0
Negatywna historia w BIK-u – czy możliwy będzie leasing

Negatywna historia w BIK-u dla wielu firm jest końcem marzeń o nowym pojeździe. Czasem to tylko niedogodność, a czasem pierwszy krok do całkowitego zatrzymania inwestycji. Czy da się uzyskać leasing na samochód pomimo istniejących długów?

Biuro Informacji Kredytowej to miejsce, w którym gromadzone są informacje na temat zaciągniętych i spłacanych przez nas, oraz przez nasze firmy, kredytów. To tutaj banki sięgają po informacje dotyczące wiarygodności kredytobiorców. 

“Czyszczenie BIKu” – nie daj się nabrać

Osoby, które usiłują pozyskać leasing, z pewnością co jakiś czas trafiają na reklamy typu “czyszczenie BIK-u”. Takie hasła mogą sugerować, że informacje o zadłużeniach można z BIK-u usunąć, lecz w praktyce nie jest to niestety możliwe. Firmy zapewniające, że usuwają obciążające wpisy w BIK-u, zaczynają swoje działanie od pozyskania raportu na nasz temat   z BIK-u – to możliwe jest nieodpłatnie raz na pół roku. Następnie przeprowadzają analizę i za kwotę od 500 do nawet 1000 zł deklarują usunąć wpisy, które uniemożliwiają uzyskanie leasingu. Niestety w tego typu firmach próżno szukać odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób usuwane są dane, które BIK zgodnie z prawem ma obowiązek przetrzymywać przez pięć lat.                 

W efekcie – jak podkreślają specjaliści z sektora bankowości – takie firmy występują po prostu w imieniu klienta do banku z prośbą o restrukturyzację długu. Co istotne, taką operację może przeprowadzić każda firma – bez nieuczciwych pośredników pobierających spore pieniądze i niegwarantujących praktycznie niczego. Znacznie lepiej jest, poszukując opcji leasingu, oddać swoją sprawę w ręce specjalistów, którzy nie obiecują wyczyszczenia historii, tylko realną pomoc. 

Leasing bez BIK i KRD

Wielu przedsiębiorców z negatywną historią w BIK-u po prostu rezygnuje ze starania się o kolejny kredyt lub leasing, sądząc, że to zamyka drogę do pozyskania funduszy. A to nie do końca prawda. Niestety nie każdy posiada odpowiednie zaplecze, by móc swobodnie analizować skomplikowane zawiłości bankowych umów czy negocjować warunki restrukturyzacji długu i zawarcia ugody. Ale są firmy, które tego typu pomoc oferują, dla nich leasing bez BIK i KRD będzie znacznie łatwiejszy do pozyskania. W przypadku tego typu firm nie ma zapewnień o wątpliwym usuwaniu danych z BIK, jest za to szczegółowa analiza i – jeśli tylko przedsiębiorca szczerze przedstawia wszystkie niezbędne dokumenty – jasna ocena sytuacji. Nie ma oczywiście 100-procentowej pewności, że leasing uda się pozyskać, jednak wszelkiego rodzaju wątpliwości są na bieżąco przez agentów raportowane. Co więcej, jeśli nie ma takiej potrzeby, nie musimy starać się o leasing na samochód nowy, może być używany. Ten również z powodzeniem specjalistyczna firma pomoże zarejestrować i ubezpieczyć. 

Zawsze przed wyborem firmy, której powierzymy analizę naszych firmowych finansów, upewnijmy się, co do jej doświadczenia i historii. Nie wierzmy w zapewniania, że ktoś za daną kwotę “oszuka system” i “wyczyści” nasze dane w BIK-u. Tylko szczerość w podejściu do sytuacji finansowej przedsiębiorstwa może doprowadzić do uzyskania leasingu i tym samym dalszego rozwoju firmy.

Rodzaje i typy łożysk

0
łóżysko

Ruch obrotowy różnych części urządzeń jest możliwy, jeśli położenie poszczególnych elementów względem siebie (osi obrotu i statycznej podstawy) jest stabilne i nie ulega przemieszczeniom. W innym przypadku powstawać będą udary mechaniczne, w najprostszej sytuacji obserwowane jako rytmiczne stukanie. Aby zapewnić stabilność elementów i uniknąć udarów, a zatem umożliwić płynny ruch obrotowy, wykorzystywane są łożyska.

Wymagania stawiane łożyskom

Ruch obrotowy, służący jako siła napędowa wielu urządzeń, wywołuje szereg sił działających na łożysko. Jednymi z najistotniejszych czynników, wpływających na jego pracę, są obciążenie układu oraz masa samych elementów konstrukcyjnych, takich jak wał lub oś napędowa, sprzęgła czy koła zębate. Aby obciążone łożysko pracowało wydajnie i przez długi okres czasu, musi odznaczać się precyzyjnym wykonaniem z najwyższej klasy materiałów.

Kolejne wymagania stawiane przed łożyskami to odporność na uszkodzenia mechaniczne, stabilność pracy oraz niskie opory ruchu. Dopiero dzięki tym cechom łożyska zapewniają wieloletnią sprawność i płynność działania. Mogą odpowiadać także za minimalizację luzów i poprawę sztywności.

Rodzaje łożysk

Podstawowa budowa łożyska to koszyczek, dwa pierścienie oraz elementy toczne. Licznych podziałów można dokonać na podstawie elementów budowy lub kierunków ruchu. Dziś chcielibyśmy przedstawić dwa podstawowe rodzaje łożysk, wyróżnione ze względu na budowę elementu tocznego: kulkowe i walcowe.

Łożyska walcowe cechują się dużą sztywnością i pozwalają na pracę urządzeń pod wysokim obciążeniem. Z tego względu wykorzystywane są między innymi w obrabiarkach. W ofercie sklepu NEMRA znajduje się szereg typów łożysk walcowych, wśród których wspomnieć można między innymi o modelach jedno- i dwurzędowych, a także o modelach pozbawionych obrzeży na pierścieniach, dzięki czemu mogą poruszać się niezależnie od siebie. Najpopularniejszym typem łożyska jest jednak łożysko kulkowe, dlatego NEMRA oferuje swoim klientom ich ogromny wybór.

Najchętniej wybierany typ to łożyska kulkowe poprzeczne, które charakteryzują się niewielkim momentem obrotowym i małymi stratami mocy. Z chęcią stosowane są we wszystkich maszynach, które cechują duże prędkości obrotowe. W ofercie przygotowano ich różne modele, między innymi wyposażone w gumowe uszczelnienia. W sklepie dostępne są łożyska kulkowe jednorzędowe, wśród których znalazły się modele skośne o czterech różnych kątach działania. Innym przykładem łożysk kulkowych jednorzędowych mogą być modele rozłączne, przeznaczone do iskrowników. Dedykowane są do małych maszyn.

Kolejnym typem, o którym warto wspomnieć, są łożyska kulkowe skośne dwurzędowe, których charakterystyka pracy pozwala na przenoszenie obciążenia w dwóch kierunkach. To tylko niektóre z dostępnych modeli. Ze względu na ogromny wybór łożysk, dedykowanych do różnorodnych urządzeń, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu ze sklepem NEMRA.

Kredyt gotówkowy przez internet – metoda na szybką, dodatkową gotówkę

0
Kredyt gotówkowy przez internet

Ludzie, którzy potrzebują pieniędzy, najczęściej myślą o wzięciu kredytu w banku. Tyle, że taki kredyt bankowy wcale nie jest prosto dostać. Trzeba mieć wysoką zdolność kredytową, udokumentowane zarobki, nie budzić podejrzeń i tak dalej. Często więc okazuje się, że jedyną możliwością są pożyczki gotówkowe w tak zwanych pozabankowych placówkach finansowych.

Choć na temat takich pożyczek narosło wiele mitów, to absolutnie nie ma się czego obawiać. To wszystko są legalne firmy, działające całkowicie w obrębie prawa. Faktem jest jednak, że ich oferty potrafią się znacznie różnić w kwestii maksymalnej kwoty pożyczki, w kwestii czasu spłaty, maksymalnego oprocentowania i tak dalej. Warto jest więc skorzystać z internetowych porównywarek pożyczek tego typu.

Jeżeli już mowa o internecie, to jak najbardziej sam kredyt można wziąć także przez internet. Zaoszczędzi nam to mnóstwo czasu oraz konieczności osobistego udania się do biura firmy. Wszystko, co musimy zrobić, to wypełnić odpowiedni formularz internetowy i za kilkanaście minut w dzień roboczy pieniądze będą już na naszym koncie. Co więcej, niektóre firmy pożyczkowe nawet nie sprawdzają nas w rejestrze dłużników!

Ze stron internetowych, na których można wziąć taką pożyczkę, szczególnie polecane są kredyty gotówkowe online na get-money.pl. Jest to strona z ugruntowaną pozycją, uczciwa i niezawodna. Oferowane przez nią kredyty są to kredyty na praktycznie najlepszych warunkach na rynku. Sama strona jest bardzo czytelna, prosta w obsłudze i zawiera same przydatne informacje.

Oczywiście, gdy bierzemy kredyt gotówkowy przez internet na get-money.pl, to trzeba mieć solidny plan jego późniejszej spłaty, a nie podchodzić do tego lekceważąco na zasadzie „jakoś to będzie”. Wszelkie kredyty, nieważne czy bankowe czy pozabankowe są dla ludzi poważnych i słownych. Nie ma więc absolutnie niczego złego w tym, że może w naszym życiu przyjść chwila, iż będziemy potrzebowali gotówki na jakieś pilne wydatki, ale musimy być gotowy te pieniądze potem bezproblemowo spłacić.

Czy można wziąć kredyt gotówkowy na firmę? Sprawdź, jakie masz możliwości

0
Czy można wziąć kredyt gotówkowy na firmę? Sprawdź, jakie masz możliwości

Rozwój firmy wymaga ponoszenia kosztów – musimy dbać o to, by było za co zapłacić rachunki i wypłacić pensje pracownikom. Musimy również dokonywać ciągłych inwestycji, by działalność się rozwijała. Banki pozwalają sfinansować różne projekty. Jak wybrać najlepszy kredyt gotówkowy na firmę? Co zrobić, by go otrzymać? Na jakie warunki można liczyć?

Jakimi kryteriami się kierować wybierając kredyt gotówkowy na firmę?

Przed wybraniem produktu kredytowego musimy zwrócić uwagę na to, ile będzie kosztować nas kredyt. Na spotkaniu z bankierem czy podczas wypełniania wniosku przez internet będziemy także pytani o to, na jaki cel wykorzystamy środki finansowe, a w przypadku większej kwoty bank będzie wymagał szczegółowego rozliczenia się z wydatków. Jeśli pożyczka będzie zabezpieczona np. nieruchomością, otrzymamy większy kredyt. W przypadku kredytu niezabezpieczonego bank będzie dokładnie analizował naszą historię finansową lub będzie wymagał dodatkowych ubezpieczeń.

https://nestbank.pl/

Na czym polega ocena zdolności kredytowej w przypadku kredytu gotówkowego na firmę?

Zanim bank podejmie decyzję kredytową, oceni naszą zdolność kredytową, czyli zdolność do spłaty całego zobowiązania finansowego, wraz z jego dodatkowymi kosztami, w terminie określonym w umowie kredytowej. Najważniejszymi czynnikami do oceny zdolności kredytowej przedsiębiorstwa jest posiadany majątek (określany jako aktywa), struktura kapitału, źródła finansowania działalności, a także wysokość przychodów i kosztów prowadzonej działalności. Bank weźmie pod uwagę także konkurencyjność firmy, czy kwalifikacje kadry kierowniczej oraz załogi. Warunkiem otrzymania kredytu gotówkowego na firmę jest także przedstawienie osiąganego dochodu netto w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Znacznie przychylniej banki patrzą na firmy, które już jakiś czas działają na rynku. Nowe przedsiębiorstwa mogą się starać o pożyczki tylko w wybranych instytucjach. Najczęściej wymagany jest jednak sześcio- lub dwunastomiesięczny staż biznesu na rynku. Bank weźmie także pod uwagę, czy terminowo opłacamy podatki, ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz inne zobowiązania firmy (handlowe, pracownicze). Na rachunkach firmy nie może być także żadnych zajęć egzekucyjnych.

Jakie dokumenty trzeba przedstawić, ubiegając się o kredyt gotówkowy na firmę?

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą muszą przynieść do banku zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenie o REGON i NIP, zgodę współmałżonka na zaciągniecie zobowiązania (lub orzeczenie o rozdzielności majątkowej) oraz umowę spółki. W przypadku spółek potrzebne będą dokumenty potwierdzające jej działanie oraz zaświadczenie o REGON i NIP. To, jakie dokumenty są potrzebne, zależy od tego, jaki rodzaj księgowości prowadzimy. Dla przykładu, przy uproszczonej księgowości musimy dostarczyć PIT-36 z załącznikiem PIT/B za miniony rok, podsumowanie KPiR, tabele amortyzacyjne lub wydruki. Wszystkie wymagania przedstawi nam pracownik banku.

Trudno prowadzić działalność przedsiębiorstwa jeśli brakuje nam płynności finansowej. Chcąc zapewnić mu przypływ pieniędzy, możemy wnioskować o kredyt gotówkowy na firmę.

Pracujący emeryt

0
Pracujący emeryt

Kolejny etap życiowy, który teoretycznie dosięgnie każdą pracującą osobę, zazwyczaj nie jest postrzegany zbyt optymistycznie, gdyż kojarzony jest z ostatnim etapem życia. Emerytura, dla jednych stanowi czas upragnionego odpoczynku po trudach pracy, dla innych zaś, wywołuje uczucie zmartwienia i troski o to, jak zapełnią sobie czasową pustkę bez znalezienia odpowiedniego zajęcia. Wiele osób wszakże pragnie znaleźć sobie jakąś pracę, lecz nie wie gdzie szukać ogłoszeń o pracy dla emeryta w internecie. Współczesna technologia wirtualna stanowi doskonały obszar dla poszukiwań w tej dziedzinie, jednak znalezienie odpowiadających zainteresowaniom ofert nie jest z pewnością drogą łatwą, gdyż nie każdy posiada odpowiednie zdolności intelektualne w poruszaniu się po cybernetycznym wszechświecie. Jest to jednak pozornie skomplikowane, a odpowiednia pomoc potrafi przynieść obopólne korzyści.

Po ogłoszeniu ustawy w sprawie obniżenia wieku emerytalnego, praca dla emeryta jest jak najbardziej wskazana, gdyż w wieku 65 lat – mężczyźni i 60 – kobiety, pozostają wciąż w pełni sił fizycznych i umysłowych, a pracujący wciąż przynoszą korzyści dla państwa w postaci odprowadzanych podatków za pracę. W dobie, gdy powszechna wśród społeczeństwa euforia dotycząca korzystania z programów rządowych 500 plus przynosi dla rządzących coraz większy wzrost notowań wyborczych, skutki rozdawnictwa finansowego uszczuplają państwowy budżet, który przecież musi być zasilany wszelkimi podatkami ludzi pracujących. Faktem jest, iż główny nacisk na uszczelnianie wpływów z vat przynosi realne korzyści i rezultaty, jednak czy ta pula może okazać się wystarczająca dla pokrycia wszystkich socjalnych prezentów? Warto oczywiście docenić gesty ekipy rządowej, która zwraca uwagę na potrzeby obywateli i stara się ich wesprzeć. W końcu to oni czynią państwo zasobnym ekonomicznie dzięki podatkom. Lepiej wszakże, że zwykły Kowalski otrzymuje coś dodatkowo od państwa za ciężką pracę, niż jego danina miałyby być wchłaniana przez skorumpowanie politycznie mafie.

Sytuacja gospodarcza w kraju na szczęście rozwija się w optymistycznym kierunku. Spadek bezrobocia i najniższy jego procent obecnie dają powód do zadowolenia i pozytywnego patrzenia w przyszłość. Należy mieć nadzieję, że wraz z tym rozwojem będą sukcesywnie wzrastać płace. Oby tylko stan ten trwał jak najdłużej, gdyż w razie jakiegoś nagłego załamania się dobrej koniunktury gospodarczej, zobowiązania finansowe dla obywateli trzeba będzie zawiesić lub poszukiwać nowych środków na ich realizację. Być może wsparciem okaże się rzesza emerytów dodatkowo zarabiających i zasilających państwowy budżet. Warto więc już teraz przeglądać ogłoszenia w internecie z pracą dla emeryta, gdyż dzięki temu można znaleźć odpowiednią pracę dla siebie oraz wspomóc ekonomicznie potrzebujących. W tym wypadku faktem jest, iż emeryt może również budować silne i stabilne państwo. To jest również pewna forma patriotyzmu. Należy jednak mieć nadzieję, że młodsi obywatele także rzetelnie będą pracować, a nie tylko pobierać zasiłki z plusem.

ZOBACZ TEŻ