Zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, że strona internetowa jest wizytówką Twojej firmy w sieci. Dla wielu potencjalnych klientów znajomość Twojej firmy zaczyna się właśnie od strony www. Od wyglądu i zawartości strony w głównej mierze zależy, jak długo potrwa ta znajomość. Dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik, w którym wskażemy 4 kroki do stworzenia skutecznej strony firmowej.
Prosta struktura
Firmowa strona internetowa musi być przede wszystkim intuicyjna. Pamiętaj, że internauci nie lubią kluczyć i głowić się nad znalezieniem interesującej informacji. Na pewno masz wiele do przekazania odwiedzającym Twoją firmową witrynę. Pamiętaj jednak, że najpierw muszą oni w prosty sposób dotrzeć do tych informacji. Dlatego tak ważna jest intuicyjna nawigacja, która poprowadzi użytkownika „jak po sznurku”. Pamiętaj, aby unikać zbytniego „przeładowania” strony elementami, które rozpraszają uwagę. Każdy taki widget może przeszkadzać w znalezieniu pożądanej informacji, a tym samym zniechęcać użytkownika do przeglądania strony.
Szybkość działania
Kluczowym elementem Twojej strony firmowej musi być szybkość działania. Niezależnie od tego, jak bardzo jest rozbudowana, musi działać bardzo płynnie. Internauci są z natury niecierpliwi. Klikając w link do strony, oczekują, że niemal natychmiast będą mogli przeglądać jej treść. Jeśli ładowanie kolejnych podstron będzie trwało zbyt długo, to natychmiast opuszczą stronę. Dlatego do tworzenia strony internetowej musisz zatrudnić firmę, która zadba o czystość i odchudzenie kodu strony tak, aby witryna ładowała się w ekspresowym tempie. Dla szybkości działania strony powinieneś także zrezygnować z efektownych elementów (animacje, wideo etc.), które spowalniają cały proces.
Jasny przekaz
Na pewno jesteś specjalistą w swojej branży i mógłbyś godzinami opowiadać o oferowanych produktach lub usługach. Pamiętaj, jednak, że Twoi potencjalni klienci nie mają takiego zasobu fachowej wiedzy. Często nie znają branżowego języka. Dlatego musisz zadbać o jasny przekaz na stronie. Nawet skomplikowane informacje powinieneś podawać w prosty, przejrzysty sposób. Nie przedstawiaj od razu wszystkich szczegółów. W pierwszej kolejności powinieneś zainteresować użytkownika treścią. Jeśli będzie zainteresowany, może sięgnąć po bardziej szczegółowe dane. Nigdy jednak nie zasypuj użytkownika nawałem informacji. To go przerazi i zniechęci do dalszego przeglądania strony oraz ewentualnego kontaktu z Twoją firmą.
Prawdziwi ludzie
Strona internetowa Twojej firmy musi być prawdziwa, ponieważ to buduje jej wiarygodność. Czym przejawia się ta prawdziwość? Najlepszym przykładem będą zdjęcia publikowane na stronie. Większość firm stawia na zdjęcia stockowe. Są one co prawda dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, ale z drugiej strony mogą wydawać się zbyt idealne. Często zdarza się, że te same zdjęcia przewijają się na różnych stronach. To również nie buduje zaufania. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług fotografa, który wykona sesję dla Twojej firmy. Dzięki pracy fotografa uzyskasz realizm połączony z efektowną prezentacją.
Do przygotowania nowoczesnej i przyjaznej strony internetowej będziesz także potrzebował odpowiedniego wykonawcy. Dlatego powinieneś kliknąć link studiokreacja.pl/oferta/strony-internetowe i zapoznać się z ofertą przygotowaną przez firmę StudioKreacja.