Nawet najlepiej przeprowadzona kampania SEO potrzebuje czasu, aby pokazać wyniki. Powinieneś dążyć do tego, aby kampania była skonfigurowana poprawnie, ale powinieneś też dać trochę czasu, aby Twoja praca przyniosła efekty po jej zakończeniu. Nie zawsze łatwo jest być cierpliwym. Wiele firm chce natychmiast zobaczyć rezultaty swoich kampanii SEO. Mogą nawet kwestionować, czy kampania działa, ponieważ ich ruch na stronie nie wzrasta w ciągu kilku dni lub tygodni. Ale prawda jest taka, że długoterminowe rezultaty dobrej kampanii SEO są tego warte.

Jak długo trzeba czekać na rezultaty kampanii SEO?

Niezależnie od strategii, którą wybierzesz, będziesz musiał poczekać jakiś czas po jej wdrożeniu, aby zobaczyć jakieś rezultaty. Ale jak długo należy czekać? Odpowiedź może być różna, ale zazwyczaj potrzeba od czterech do sześciu miesięcy, aby zacząć widzieć rezultaty. Będzie się to różnić w zależności od wielu czynników, w tym wieku witryny, historii witryny z Google oraz tego, czy witryna otrzymała kary od Google w przeszłości.

Wyobraź sobie, że właśnie skończyłeś studia i idziesz na swoją pierwszą rozmowę o pracę. Jeśli nie masz żadnych referencji w swoim CV, potencjalny pracodawca może być podejrzliwy. Martwią się o Twoją reputację, jeśli nikt nie może za Ciebie ręczyć. Jest to podobne do sposobu, w jaki Google widzi Twoją firmę, gdy zakładasz nową stronę internetową. Masz czyste konto, które może działać na twoją korzyść lub niekorzyść. Zwykle Google potrzebuje kilku miesięcy, aby w pełni zindeksować nową witrynę.

Możesz przyspieszyć ten proces poprzez zdobywanie linków z wysokiej jakości stron internetowych. To jest w zasadzie jak zdobywanie referencji dla tej pierwszej pracy po studiach. Jeśli wysokiej jakości strona uważa, że Twoja strona jest warta linkowania, mówi to Google, że masz dobrą reputację. Twoja witryna pojawi się w indeksie Google szybciej, a Twoja kampania SEO również szybciej zyska na znaczeniu. Z drugiej strony, jeśli masz już ugruntowaną stronę internetową, Twoja kampania SEO powinna być skuteczna szybciej. Google nie musi sprawdzać, czy Twoja witryna jest legalna, a to skraca czas.

Dotychczasowa historia Twojej witryny w Google

Google nadaje każdej stronie w sieci wynik, który odzwierciedla jej wiarygodność i rzetelność. Często określany jako TrustRank lub wynik zaufania, ocena ta określa, jak wysoko Twoja strona może wspiąć się w rankingach wyszukiwarek.

Im wyższy wynik, tym wyżej się znajdujesz i tym lepsze są rezultaty Twojej kampanii SEO. Najlepszym sposobem na zwiększenie tego wyniku jest zwiększenie ilości linków przychodzących do Twojej strony lub linków z zewnętrznych źródeł.

Co, jeśli Twoja witryna została w przeszłości ukarana przez Google?

Google nie lubi, gdy ludzie łamią (lub nawet naginają) zasady. Kiedy witryny próbują manipulować wynikami wyszukiwania w celu poprawy ich pozycji w rankingu, może spotkać się z karami od Google, które zniszczą ich ranking i utrudnią przyszłe kampanie SEO. Wyszukiwarka jest szczególnie bezwzględna dla stron, które stosują strategie takie jak pozyskiwanie backlinków ze spamerskich stron, tworzenie stron z niewielką lub żadną oryginalną treścią, wyodrębnianie treści z innych stron oraz faszerowanie stron słowami kluczowymi.

Kiedy strony angażują się w takie praktyki, są karane i trudno jest im odzyskać zaufanie Google. Wyszukiwarka bierze pod uwagę wcześniejsze kary przy ustalaniu rankingu stron. Jeśli Twoja strona została już wcześniej ukarana, kampania SEO zabierze więcej czasu, zanim ujawni wyniki. Jeśli oczekujesz, że Twoja firma wskoczy na szczyt rankingów z dnia na dzień, będziesz rozczarowany. To może zająć miesiące kampanii, aby zobaczyć wyniki, których oczekujesz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here