Internet daje dzisiaj każdemu z nas naprawdę szerokie możliwości. Zauważyli je już przedsiębiorcy oraz biznesmeni, dlatego też Internet jest miejscem prowadzenia wielu różnych transakcji oraz … zakładania sklepów internetowych.
Sklepy w sieci – zalety i wady
Taki sklep w Internecie ma wiele swoich zalet. Klienci chętnie korzystają z tego rozwiązania, ponieważ nie muszą stać w kolejkach, mogą na spokojnie zrobić zakupy o każdej porze dnia czy nocy, a ponadto sklepu internetowe mają nieraz bogatą ofertę, dobre ceny oraz ciekawe produkty. Jednak w jaki sposób możemy zachęcić nowych klientów do odwiedzenia naszej strony? Tu przecież nie mamy sprzedawcy, który może zagadać, coś polecić…
1) Strona internetowa
Oczywiście postawą jest dobrze skomponowana, klarowna, nie zacinająca się strona internetowa.
2) Reklama
Ponadto trzeba sprawić, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o naszej stronie. Tu z wielką pomocą przychodzą nam narzędzia Google czy portali społecznościowych, które umożliwiają nam wyświetlenie danej reklamy konkretnej grupie społecznej czy też inne sposoby na spersonalizowanie strategii reklamowej. Dzięki temu reklama trafia do osób, które mają dużą szansę stać się naszymi klientami.
3) Oferta
Oczywiście musimy zachęcić też klientów niebanalną ofertą – mogą się w niej znajdować produkty, które są niedostępne normalnie w sprzedaży albo też nasze ceny mogą być konkurencyjne, oferta bogata… Ważne, aby mieć coś, co przyciągnie klientów.
4) system CRM
Warto także zainwestować w system CRM. Mówiąc dość ogólnie jest to system, który umożliwia nam przechowanie oraz automatyczną analizę profilów klientów oraz sprzedaży czy marketingu. Zdobyte w ten sposób informacje na temat np. grupy docelowej dla danego produktu, czasu, w którym coś innego jest najczęściej kupowane itp. umożliwi nam spersonalizowanie reklam, oferty, strony. Słowem – pozwoli nam na utrzymanie klientów i osiągnięcie sukcesu!