Czy znasz kogokolwiek, kto nie posiada, albo chociaż przez pewien czas nie dysponował swym prywatnym kontem na jakimś profilu społecznościowym? Generalnie mało jest takich osób i stanowią one odrębne przypadki. Dzisiaj ludzie robią wszystko, co możliwe, aby się pokazać, pochwalić, pożalić i wyrazić swoje opinie publicznie. Po co tak czynią? Żeby żyć w grupie, aby dowartościować się, czasami, żeby podzielić zwyczajnie z innymi tym, co ich raduje, śmieszy, bawi, smuci, dotyka, czego doświadczają. Nierzadko profile robi się dlatego, że brak ciekawszego zajęcia, a taki portal potrafi wciągnąć po same uszy. W końcu idzie się za masą – skoro wszyscy mają, to muszę mieć i ja! Do najbardziej popularnych serwisów społecznościowych zalicza się od lat Facebook. Niestety, tak jak może dostarczyć on rozrywki, tak możemy za jego pośrednictwem, czasami nawet zupełnie nieświadomie, zepsuć swój wizerunek.

Jak zadbać o swój wizerunek na Facebooku?

Serwisy takie jak wyżej wspomniany Facebook są dzisiaj uznawane wręcz za nieodłączny komponent ludzkiego życia, niezależnie od mentalności, kultury, pozycji społecznej wieku, płci czy zajęcia oraz profesji. Korzysta z nich każdy na całym globie, a wynika to z faktu, że przykładowy Facebook daje szereg innych możliwości, nie ogranicza się jedynie do biernego bycia na portalu i wrzucania fotek z wakacyjnych wyjazdów. Ma komunikator, opcję transmisji na żywo, jest swego rodzaju informatorem o miejscach użytku publicznego typu lokale gastronomiczne, hotele, instytucje kultury i rozrywki – bo wszystkie one mają przecież swoje wirtualne wizytówki i często jako alternatywę wobec klasycznych stron internetowych wybierają właśnie systematycznie uzupełniany profil facebookowy.

Jeżeli chcesz jednak zachować dobrą reputację, dokładnie zważaj na to, co wstawiasz na swój profil. Pamiętaj, że to, iż masz określone grono znajomych wcale nie oznacza, że tylko oni rzucają okiem na zdjęcia czy informacje, które dodajesz. Stosuj media społecznościowe, ale profesjonalnie – zwłaszcza, jeżeli zajmujesz ważne stanowisko zawodowe, albo kiedy starasz się zrobić karierę lub właśnie porozsyłałeś dokumenty aplikacyjne i spodziewasz się odpowiedzi potencjalnego pracodawcy. Pierwsze, co robi się dziś, aby sprawdzić czy kandydat jest w ogóle warty uwagi to zajrzenie na Facebook. Nie jest to żadnym wyzwaniem dla rekrutującego, bo jakim, skoro ma zawarte wszelkie informacje w życiorysie, w tym dane osobowe i wystarczy zaledwie parę kliknięć myszką, aby od razu dowiedzieć się kompletu informacji na temat kandydata. Tym samym prowadzący nabór do pracy mają możliwość zweryfikowania czy pierwsze wrażenie o kandydacie aplikującym na dane stanowisko jest zgodne z tym, jaki jest on rzeczywiście.

Ostrożnie i skrupulatnie dobieraj zdjęcia dodawane do albumów. Pamiętaj także, aby nie spamować, nie umieszczać postów z wulgaryzmami, z rasistowskimi czy faszystowskimi hasłami, nie kpić publicznie z różnych społecznych kwestii, nie uzewnętrzniać się, ani szczególnie nie wyrażać swoich opinii, do czego jest obecnie tendencja – zwłaszcza w zakresie ukierunkowani politycznych. Musisz także wystrzegać się dodawania znaczników czy postów o mocno zakrapianych imprezach, a tym bardziej unikać wrzucania zdjęć z Tobą w roli głównej, kiedy jesteś pod wpływem alkoholu. To kompletnie nieprofesjonalne! Nie zapominajmy także, żeby nie lajkować zdjęć przepełnionych erotyką, agresją, prostackich. Wszystko to przecież świadczy o nas, naszych upodobaniach, charakterze i osobowości. Nawet, jeżeli jesteśmy człowiekiem czującym dystans, z niebanalnym poczuciem humoru, może to znacząco zaważyć na naszej późniejszej karierze. Pamiętaj – potencjalny Klient, pracodawca, rekruter mający zaprosić Cię na rozmowę o pracę przecież kompletnie Cię nie zna, więc nie wpadnie na to, że akurat ten czy inny post był zwykłym żartem.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here