Jednym z najpopularniejszych serwisów, w kategorii mediów społecznościowych, jest Instagram. Od powstania, czyli w 2010 roku, do dnia dzisiejszego zgromadził społeczność liczącą ponad 1 miliard użytkowników.
Pierwotnym założeniem twórców tego serwisu było udostępnienie przestrzeni w Internecie do zamieszczania i prezentowania zdjęć. Choć 2 lata później Instagram stał się własnością Facebooka i nieco zaczął się zmieniać jego charakter, do dziś, zdjęcia stanowią największą grupę publikowanych materiałów.
Rejestracja konta
Rejestracja konta jest bardzo łatwa i szybka do przeprowadzenia. Wystarczy wejść na stronę Instagram.com i wybrać opcję rejestracja konta. Jeśli rejestrację wykonuje się za pomocą urządzenia mobilnego, należy wybrać odpowiednią aplikację:
– App Store – aplikacja dla użytkowników iPhone
– Google Play – aplikacja dla użytkowników systemu Android
Aplikacja, jeśli wcześniej nie była ściągana, zainstaluje się, trwa to chwilę, po czym najeżdżając strzałką na ikonę Instagrama otwiera się ją
– dotykając pozycji „Zarejestruj się” pojawią się dwie możliwości: rejestracja za pomocą numeru telefonu lub z użyciem adresu email – wybór jest dowolny
– kolejnym krokiem jest podanie imienia i nazwiska lub nazwa firmy, wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju ma być konto: osobiste czy firmowe oraz należy podać hasło
Aby, zakończyć rejestrację sukcesem należy wypełnić wszystkie wymagane pola.
Co należy zrobić po zarejestrowaniu konta na Instagramie
– Nazwa konta – obok nazwy użytkownika jest możliwość utworzenia nazwy konta. Jest to bardzo ważne jeżeli konto będzie wykorzystywane do celów promocyjnych. Należy pamiętać, że nazwa użytkownika konta nie jest tożsama z nazwą konta. W przypadku rejestracji jako użytkownika można podać własne imię i nazwisko, a jako nazwę konta użyć nazwy firmy. Jeśli masz problem z wybraniem nazwy na Instagramie, koniecznie zobacz ten artykuł.
– Rejestracja jako konto firmowe – jest to istotne, ponieważ konta firmowe mają dostęp do ciekawych statystyk i innych narzędzi, których pozbawione są konta prywatne. Jeszcze ważne jest, aby zaznaczyć konto jako publiczne, wtedy dostęp do niego będą mieli wszyscy użytkownicy Instagrama. Dokonując rejestracji z pozycji osoby fizycznej i nie zostanie zaznaczona opcja jako konto firmowe, profil funkcjonuje jako osobowy.
– Zamieszczenie zdjęcia profilowego – ważna sprawa i powinno być to dobrze przemyślane i odpowiednie zdjęcie dopasowane do charakteru, w jakim prowadzone będzie konto. Na przykład prowadząc profil o koniach, nie ma co w zdjęciu profilowym pokazywać delfinów czy kotów, bo nie te stworzenia będą głównym tematem konta itp. Na zdjęciu w takim przypadku najlepiej umieścić własną osobę na końskim grzbiecie czy przy końskim łbie.
– Biogram – krótka notka, dotycząca podstawowych informacji związanych z profilem konta, z możliwością zamieszczenia jednego aktywnego linku przekierowującego na stronę www, prezentującą szerzej więcej informacji o osobie czy firmie z przeniesieniem do miejsca sprzedaży, produktu lub usługi włącznie.
– Kategoria konta – określenie kategorii, w której działa użytkownik konta będzie dużym ułatwieniem dla przyszłych odbiorców, szukających interesujących ich postów. Jest to ważne zwłaszcza w przypadku kont firmowych, mogą to być np. kategorie: produkt/usługa, zdrowie/uroda itp.
Inne możliwości rejestracji konta na Instagramie
Od 2012 roku Facebook wykupił Instagram i wraz z nim stanowi jedną połączona automatycznie grupę użytkowników. Nie oznacza to, że wystarczy zarejestrować konto na Facebooku, aby mieć bezpośrednią możliwość korzystania z Instagrama. Chcąc mieć połączone oba konta, wystarczy dokonać rejestracji na Instagramie z pozycji Facebooka.
Tworząc konto na Instagramie, należy zapoznać się z regulaminem tego serwisu i ściśle przestrzegać zawartych w nim przepisów. Każde jawne naruszenie zasad obowiązujących w tym serwisie społecznościowym, spotka się z czasową blokadą konta. Blokady mogą trwać od kilku godzin do kilku dni, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do całkowitej blokady bez możliwości ponownego korzystania z zablokowanego konta.
Instagram posiada także pewne ograniczające jego użytkowników limity, związane z funkcjonowaniem konta i warto zapoznać się z nimi. Limity te ulegają częstym modyfikacjom, należy więc co pewien czas sprawdzać ich aktualny stan.