Shopify napędza ponad milion firm ecommerce na całym świecie, a łatwość jego obsługi oznacza, że każdy, gdziekolwiek jest, może założyć swój własny sklep, aby wprowadzać na rynek i sprzedawać swoje produkty. Jednak przy tak dużej liczbie firm, wyróżnienie się na tle konkurencji może wydawać się nieco trudne, zwłaszcza jeśli nie wiesz, co jest związane z dokładną strategią SEO. Ale dobra kampania SEO pozwoli Ci zwiększyć swoje rankingi SERPs, aby Twój sklep został znaleziony przez wartościowych klientów, którzy szukają produktów, które sprzedajesz. Podczas gdy Shopify posiada funkcje przyjazne dla SEO, jeśli chcesz, aby Twój sklep był bardziej popularny, ważne jest, abyś poszedł o krok dalej – ten blog pokaże Ci, jak to zrobić! Jeśli chcesz prowadzić profil firmy w social mediach skutecznie – sprawdź https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/.
WYKORZYSTAJ SŁOWA KLUCZOWE
Słowa kluczowe to frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć to, czego szukają. Aby Twój sklep znalazł się przed oczami potencjalnych klientów, zbadaj, jakich słów kluczowych i fraz używają, a następnie dodaj je do treści w swoim sklepie Shopify. Po opracowaniu tego, czego szukają Twoi klienci, dowiesz się, które słowa kluczowe są najlepsze do celu. Nie jest to jednak łatwe zadanie, ponieważ 15% codziennych wyszukiwań w Google to zupełnie nowe i niezbadane terminy, więc celowanie we właściwe słowa kluczowe to proces prób i błędów.
Keyword research jest niezbędnym narzędziem do śledzenia terminów, których używają Twoi klienci, aby Cię znaleźć, jak również innych potencjalnych możliwości optymalizacji i ukierunkowania. Słowa kluczowe powinny być płynnie wpasowane w tekst, ponieważ wyszukiwarki – i sami użytkownicy – stali się bardzo biegli w rozpoznawaniu upychania słów kluczowych, a to będzie miało negatywny wpływ na Twoje rankingi. Tekst https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/ pozwoli Ci dodatkowo odnaleźć się Tobie i Twojej firmie w skomplikowanym świecie social mediów.
WPROWADŹ DOBRĄ STRUKTURĘ STRONY
Na szczęście, dzięki wbudowanej w Shopify świadomości SEO, musisz martwić się o strukturę swojej strony nieco mniej niż w przypadku innych platform. Nie oznacza to jednak, że powinieneś ignorować sposoby, w jakie struktura Twojej strony może wpływać na SEO i ranking. Powinieneś wybrać dobrze skonstruowany szablon dla swojego sklepu, który podąża za logiczną nawigacją, tak aby był łatwy w użyciu. Złożona struktura strony może być ogromnym czynnikiem odstraszającym odwiedzających, jeśli klienci będą musieli tracić czas próbując dostać się do produktów, których szukają, to są szanse, że będą sfrustrowani i spróbują gdzieś indziej.
Szybkość to kolejny czynnik, który staje się coraz ważniejszy, ponieważ użytkownicy stają się coraz mniej cierpliwi; dawno minęły czasy dial-up i wolno ładujących się stron. Badania pokazują, że nawet kilkusekundowe opóźnienie w ładowaniu może zwiększyć współczynnik odrzuceń Twojej strony. Twoja strona Shopify musi się szybko ładować zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych, ponieważ ruch mobilny stanowi 57% wszystkich wyszukiwań internetowych na świecie.
PRZEŚLIJ MAPĘ STRONY
Mapa strony to funkcja strony internetowej, która pomaga Google zidentyfikować, jakie treści znajdują się na Twojej stronie i jak uplasować Cię w rankingu, gdy użytkownik dokona wyszukiwania. Jest to kolejny powód, dla którego dobrze jest mieć prostą strukturę strony, ponieważ ułatwia to Google indeksowanie Twojego sklepu. Podczas tworzenia sklepu Shopify, będzie automatycznie generować mapę witryny, trzeba tylko sprawdzić, czy jesteś właścicielem sklepu Shopify, a następnie przesłać tę mapę witryny do Google! To naprawdę jest tak proste, jak brzmi.
KORZYSTAJ Z BLOGÓW SHOPIFY
Sklepy Shopify posiadają wbudowaną funkcję blogowania, której wielu użytkowników nie potrafi wdrożyć do swojej strategii marketingowej. Blogi są świetnym sposobem na targetowanie pod kątem słów kluczowych i zwiększanie ruchu w Twoim sklepie. 81% konsumentów wskazało, że uważa blogi za zaufane źródło porad. Tak więc, zamiast używać bloga Shopify do ciągłej sprzedaży swoim odbiorcom, spróbuj zaoferować swoim gościom porady, które będą dla nich pomocne i pouczające. To sprawi, że użytkownicy będą przyciągani do Twojej marki i zainspiruje ich do ciągłego powracania. Zwiększając zaangażowanie odwiedzających, zbudujesz poziom zaufania i autorytetu, który zachęci klientów do robienia zakupów u Ciebie, a nie u konkurencji.